Webinstellingen

Veelgestelde vragen

Je e-mailadres instellen in een mailprogramma: hoe doe je dat?

INKOMENDE E-MAIL

  • Server: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 143
  • Beveiliging: STARTTLS

UITGAANDE E-MAIL

  • Server: mail.jouwdomein.nl
  • Poort: 587
  • Beveiliging: STARTTLS

portfolio-post

Outlook - STAP 1 t/m 6

portfolio-post

Outlook STAP 7 t/m 11

portfolio-post

Thunderbird

Hulp op afstand via TeamViewer?

Je kunt het TeamViewer QuickSupport na downloaden direct starten. Als je de app voor het eerst opent, kan het zijn dat je computer vraagt om toestemming voor schermopname, dit is vereist. Je krijgt een scherm te zien met twee belangrijke waarden welke nodig zijn voor hulp op afstand.

  • Je ID
  • Je wachtwoord
  • Download Teamviewer voor Windows
  • Download Teamviewer voor Mac

  • Bij een Macbook of iMac moet je de teamviewer sessie nog machtigen:
    1. Ga via het appeltje bovenin naar 'Systeemvoorkeuren';
    2. Klik vervolgens op 'Beveiliging en privacy';
    3. Open het tabblad 'Privacy' en vink bij TeamViewer de schermopname aan;
    4. Klik op het hangslot om de instellingen te wijzigen;
    5. Scroll in het linkerrijtje naar 'Schermopname' en doe hier hetzelfde als in stap 3 en 4.
    teamviewer

Wat is HTTPS en SSL en waarom is het belangrijk?

Voor online aankopen, financiële transacties of het versturen van persoonsgegevens via de website is een SSL verbinding essentieel. Websites die over deze beveiliging beschikken zijn te herkennen aan het webadres doordat deze begint met “https“ in plaats van “http”. Voor een SSL verbinding is een SSL-certificaat noodzakelijk.

Via jouw DirectAdmin paneel kun je GRATIS een SSL certificaat activeren voor jouw website en e-mail.

HTTPS SSL

Hoe kan ik mijn e-mail bekijken via webmail?

Je kunt op 2 manieren inloggen op je webmail.

  1. Via de webmail op je eigen website.
    Typ in je browser: https://www.jouwdomein.nl/webmail
    Vul je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in en klik op de knop inloggen om in te loggen
  2. Via de webmail op onze website
    Typ in je browser: https://da.berd.nl/webmail/
    Vul je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in en klik op de knop inloggen om in te loggen

Roundcube

Hoe kan ik op DirectAdmin inloggen?

Je kunt op 2 manieren inloggen op DirectAdmin.

  1. Via de inlogpagina van DirectAdmin op je eigen website.
    Typ in je browser: https://www.jouwdomein.nl:2222
    Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de knop aanmelden om in te loggen
  2. Via jouw DirectAdmin account op onze website
    Typ in je browser: https://da.berd.nl:2222
    Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de knop aanmelden om in te loggen

DirectAdmin

Wat is Installatron?

Met behulp van Installatron kun je vanuit DirectAdmin eenvoudig software installeren op je hostingaccount. De installatie gaat met één druk op de knop. Je kunt dan denken aan WordPress, Joomla!, Magento, Drupal, maar ook scripts voor een gastenboek, contactformulier, etc.

Het gebruik van Installatron heeft een aantal grote voordelen. De belangrijkste functionaliteit is de automatische update-functie. Hierbij zal Installatron, als er een nieuwe versie van de geïnstalleerde software beschikbaar komt, automatisch een back-up maken van jouw applicatie en de update automatisch uitvoeren.

Een ander voordeel is het eenvoudig maken van back-ups. Een back-up via Installatron bevat alle informatie voor jouw website.

installatron

Andere vraag? berd@berd.nl - WhatsApp